Wat is Remarketing?

Hieronder meer uitleg over remarketing:

Dit is waarom remarketing zo goed werkt:

  • Mensen hoeven niet meteen te kopen – ze kijken naar het product, achterhalen gegevens zoals prijs etc. en komen dan eindelijk later terug om te kopen.
  • Mensen willen alle opties zien die beschikbaar zijn voordat ze tot aankoop overgaan.
  • Mensen moeten subtiele duwtjes ontvangen om zo de drang om te kopen te stimuleren, zelfs na het verlaten van de website – en dit geldt met name voor de detailhandel producten die niet als eerste levensbehoefte worden beschouwd
  • Remarketing , indien goed uitgevoerd, richt zich op potentiële klanten met relevante inhoud, de sprong in conversies is dan onvermijdelijk
  • Remarketing geeft je een enorme boost in de “Top-Of- Mind Awareness” en de algehele Brand perceptie

En het verschil in uitgaven in vergelijking tot normale reclame op andere sites is enorm. Dit komt omdat uw remarketing campagne ingesteld kan worden op andere sites zodat uw advertentie alleen wordt getoont aan mensen die naar uw website zijn geweest.

Eenvoudig Remarketing Inzetten Als Online Marketing Tool

Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar “remarketing” is eenvoudig in te zetten en uit te besteden en is zeer effectief voor het richten op zowel bedrijven als consumenten.

Dus of u nu als B2B- bedrijf op zoek bent naar leads of als B2C zoekt naar meer verkopen, remarketing kan goed helpen. Het is eenvoudig in te stellen met de hulp van onze expertise.

Een van de grootste voordelen van remarketing is dat je meer kansen hebt om leads en sales die je niet de eerste keer hebt verkregen toen de bezoeker op uw site was alsnog te verkrijgen door gerichte aanbiedingen te doen.

Klinkt geweldig zegt u, maar is dit niet onwijs duur? Eigenlijk is het gratis extra dienst als u al Google Adwords gebruikt. De enige extra kosten zijn het creëren van de banner-advertenties. Het goede nieuws is dat de pay per click kosten voor een banner advertentie bij remarketing minder duur zijn dan de kosten per klik voor een Google tekstadvertentie aangezien er wordt geboden op ongebruikte ad space die via een ingenieus veiling systeem alsnog ten gelde wordt gemaakt voor een lage prijs dan de normale marktprijs.

Nog goedkoper is wat bekend staat als een “ondersteunde conversie”. Zeg een prospect die u remarketed ziet uw banner advertenties op diverse websites en besluit om uw keuken gereedschap te kopen. Maar, in plaats van klikken op de banner advertentie gaan ze terug naar uw website en kopen ze daar. Dat wordt geteld als een “ondersteunde conversie ” en kost u nog minder dan wanneer ze op uw banner advertentie hadden geklikt .

Gezien alle voordelen van remarketing rijst nu de vraag; zijn er ook nadelen? Een nadeel kan zijn dat wanneer men teveel gevolgt wordt op het internet met uw boodschap dat dit opdringerig kan overkomen. Mar als dit tot het gewenste resultaat leid en dat is dat men bekend wordt met uw product en meer aankopen doet dan is dit nadeel niet noemenswaardig meer te noemen. Ook kunt u ervoor zorgen dat u aan banner rotation doet om zo de boodschap vers te houden.

Frequentie tagging inzetten om een overkill te voorkomen

Wanneer u bang bent dat men moe wordt om uw boodschap overal te zien dan kunt u de “frequentie tagging” optie inschakelen waarmee u het aantal advertenties per dag dat een individu te zien zal krijgen beperken tot een x aantal keren per dag alsmede het aantal weken dat de advertentie zal worden vertoont.

Remarketing is een emarketing technologie die heden ten daags interessant is vooral omdat de gemeten ROI waarden momenteel zeer indrukwekkend zijn. Een typische PPC advertentie met een 3 % succespercentage wordt beschouwd als zeer succesvol. Bij een gemiddelde remarketing campagne is dit percentage te verhogen met 1 % (dat is meer dan 30% verbetering) of meer.

En bijkomend voordeel zijn de vooruitzichten dat u uw brand awareness zult verhogen met retargeting.

Comments are closed.